Una veritat difícil

Walter Benjamin a Portbou: crònica d'una ferida mal curada
Vancells, Santi
Walter Benjamin no va morir per una sobredosi de morfina. Per tant, tot el relat entorn del seu suïcidi queda fet miques. Santi Vancells ho té clar, ens ho argumenta des de l’experiència mèdica i hi reflexiona amb profunditat en aquest còctel d’història, crònica negra i novel·la psicològica. A més d’haver estat metge a Portbou durant quinze anys, l’autor va ser un dels impulsors del projecte de la Fundació Internacional Benjamin-Portbou, dedicada al filòsof. En aquella empresa va compartir esforços, entre d’altres, amb Dani Karavan, l’autor del Memorial, que té un paper molt important en aquest llibre. Un llibre que revisa la complicitat del franquisme en la persecució nazi, el trist paper d’espectadors que hi van tenir tants catalans i el relat que s’ha construït entorn de la mort de Benjamin a Portbou.«La teoria del suïcidi va deixar Benjamin sol davant la història i va permetre als seus botxins viure en la impunitat més absoluta, sense experimentar cap mena de neguit ni penediment. A Portbou, Benjamin no va claudicar ni va pidolar clemència, no va renunciar als seus principis ni es va arrossegar davant la policia».Santi Vancells va ser el metge titular de Portbou durant quinze anys, i en va estar cinc coordinant el Projecte Internacional Benjamin-Portbou. Ha treballat en l’organització d’esdeveniments relacionats amb aquest projecte a París, Berlin, Barcelona, Girona i Portbou. Va col·laborar amb Dani Karavan per impulsar la Casa Walter Benjamin a Portbou. Durant anys ha guiat —i ho continua fent— grups de persones pel camí que va seguir Benjamin, des de Banyuls fins a Portbou. El seu relat uneix en una mateixa veu la memòria de Benjamin, de Portbou i de Karavan, i culmina una dedicació tenaç de molts anys divulgant la relació entre la vila i el filòsof.
Comparteix aquesta troballa:
  • Un llibre de 280 pàgines
  • L'edita Comanegra el 2022
  • 9788418857768
18,75
2Disponible immediatament!
Bon Nadal! Ampliem termini de devolucions fins al 15/1
Disponible immediatament!

Si t’indiquem que està disponible immediatament vol dir que tenim estoc a la nostra botiga de Pau Claris i podem tramitar la teva comanda en els terminis marcats a la nostra política d’enviament.

Sense estoc. Però te l’aconseguim!

Si el llibre que vols té aquesta llegenda, no el tenim a la nostra botiga de Pau Claris, però te’l demanem als distribuïdors. Pots formalitzar igualment la teva comanda. Només has de tenir en compte que el termini d’entrega s’allargarà. Compta que el termini mitjà pot ser de fins a 7 dies laborables. T'en mantindrem informat/da en tot moment.

Enviaments arreu dels Països Catalans. També a Espanya, Europa i a tot el món

Posem a la teva disposició enviaments a domicili estàndards per a totes les zones i enviaments exprés (24 h) per a tot Catalunya en general. També pots escollir venir a la nostra botiga a recollir la comanda.

Consulta aquí les nostres tarifes i zones d’enviament.

Si el teu país no té cap mètode d’enviament assignat, si us plau contacta’ns i en parlem. Tingues en compte també que si l’enviament és a un país que no pertany a la Unió Europea pot tenir altres despeses no reflectides.

També recomanem...
El periodisme després de twitter
El periodisme després de twitter
Albert Sáez
18,75
1Disponible immediatament!
Geografia i pàtria
Geografia i pàtria
Miquel Lucas, Antoni
14,42
1Disponible immediatament!
La nació en portada
La nació en portada
Antoni Bassas
17,21
0Disponible immediatament!
No pot ser!
No pot ser!
Jordi Basté
18,17
0Disponible immediatament!
Tarragona, el rastre del sutge
Tarragona, el rastre del sutge
Rafa Marrasé
17,31
0Disponible immediatament!
La inflació alemanya
La inflació alemanya
Pla, Josep
22,02
11Disponible immediatament!
El boom de la publicitat
El boom de la publicitat
Pilar Vélez/VV.AA.
28,85
0Disponible immediatament!
Retrats paral·lels
Retrats paral·lels
Roig, Montserrat
18,27
1Disponible immediatament!